ВІДВІД ЖОРСТКОСТІ ПІДШПАЛЬНОЇ ОСНОВИ НА ДІЛЯНКАХ ПЕРЕД ШТУЧНИМИ СПОРУДАМИ
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2015/66715Ключові слова:
осадження, модуль пружності, жорсткість колії, перехідні ділянки перед штучними спорудамиАнотація
Мета. Створення конструкції колії на підходах до штучних споруд, що забезпечує плавну зміну жорсткості колії. Методика. Розглянута залежність між величиною осадження основної площадки і модулем деформації. Традиційно осадження основної площадки визначаються за методиками, які засновані на використанні методу Штейнбренера, який ще має назву «метод кутових крапок». Модуль деформації визначався із залежності з модулем пружності. Останній при цьому визначався практично. Проаналізувавши обидва методи можна дати однозначний висновок, що модуль деформації обернено пропорційний величині осаджень. Оскільки модуль пружності колії має залежність від модуля деформації ґрунту; то для досягнення поставленої мети можна змінити модуль деформації шляхом заміни частини ґрунту щебенем. Результат. Розрахунок необхідної зміни шару ґрунту є простим, досягається необхідна плавність зміни модуля пружності. Наукова новизна. Новий метод покращення взаємодії рухомого складу і колії на перехідних ділянках перед штучними спорудами. Практична значимість. Збільшення довговічності конструкції колії на перехідних ділянках перед штучними спорудами. Покращення динамічної взаємодії колесо-рейка, що в свою чергу покращує якість їзди і довговічність рухомого складу.Посилання
REFERENCES
Verigo M. F. Vzaimodeystvie puti i podvizhnogo sostava [The interaction track and rolling stock]. Moscow, Transport Publ., 1986. 559 p.
Danilenko E. I. Zaliznychna koliia [Railway]. Kyiv Publ., 2010. 556 p.
Shakhunyants G. M. Zemlyanoe polotno zheleznykh dorog [Roadbed of railways]. Moscow, Transzheldorizdat Publ., 1953. 828 p.
Shakhunyants G. M. Uchet dinamicheskikh vozdeystviy podvizhnogo sostava pri raschete ustoychivosti otkosov zheleznodorozhnykh nasypey [Accounting for the dynamic effects of the rolling stock when calculating the stability of slopes railway embankments]. Sbornik nauchnykh trudov Moskovskogo instituta inzhenerov transporta «Voprosy puti i putevogo khazyaystva» [Proc. of Moscow State University of Railway Engineering "Questions the way and traveling facilities"]. Moscow, 1973, issue 443, pp. 98-166.
Yakovlev Ye. V Sposoby usileniya nasypey na uchastkakh s povyshennymi deformatsiyami puti, raspolozhennymi na podkhodakh k mostam [Ways to strengthen embankments in areas with high deformation path located on the approaches to the bridges]. Moscow, All-Russian Research Institute of Railway Transport Publ., 1993.
Petrenko V. D., Kuprii V. P., Lisnevskyi M. Alkhdur A., A. M. M. Doslidzhennia pidvyshchennia nesuchoi zdatnosti zemlianoho polotna dlia shvydkisnoho rukhu potiahiv [Research improving subgrade bearing capacity for high-speed trains]. Zbirnyk naukovykh prats Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazaryana “Mosty ta tuneli: teoriya, doslidzhennya, praktyka” [Proc. of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan “Bridges and tunnels: Theory, Research, Practice”]. Dnipropetrovsk, 2012, issue 2, pp. 45-49.
Petrenko V. I., Petrenko V. D., Tiutkin O. L. Vyrishennia zadachi rukhomoho navantazhennia v dynamichnii postanovtsi [Solving the problem of rolling loads in a dynamic setting] Zbirnyk naukovykh prats Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazaryana “Mosty ta tuneli: teoriya, doslidzhennya, praktyka” [Proc. of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan “Bridges and tunnels: Theory, Research, Practice”]. Dnipropetrovsk, 2013, issue 4, pp. 67-74.
Yakovleva T. G. Deformiruemost torfyanykh osnovaniy zheleznodorozhnykh nasypey [The deformability of the peat grounds railway embankments]. Sbornik nauchnykh trudov Moskovskogo instituta inzhenerov transporta «Voprosy puti i putevogo khazyaystva» [Proc. of Moscow State University of Railway Engineering "Questions the way and traveling facilities"]. Moscow, 1970, issue 326, pp.37-49.
Costaa P. A., Calçadaa R., Cardosoa A. S., Bodareb A. Influence of soil non-linearity on the dynamic response of high-speed railway tracks. Soil Dynamics and Earthquake Engineering – Scientific jurnal, 2010, vol. 30, issue 4, рp. 221–235.
DBN V.2.3-19-2008. Sporudy transportu. Zaliznyci koliyi 1520 mm. Normy proektuvannya [State Standard V.2.3-19-2008. Transport constructions. Railway track 1520 mm. Design standards]. Kyiv, Minrehionbud Ukrayiny Publ., 2009. 126 p.
CP-0269 Instruktsiia z ulashtuvannia ta utrymannia kolii zaliznyts Ukrainy [CB-0269 Instructions for ordering and keeping track of railways Ukraine]. Kyiv Publ., 2012. 456 p.
UIC Guidance on the Conventional Rail and High Speed Infrastructure Technical Specifications for Interoperability, 2013. 69 p.
UIC Rail technical strategy Europe, 2014. 20p.
Vinogradov V. V. Prognozirovanie i obespechenie nadezhnoy raboty zheleznodorozhnykh nasypey. Dokt, Diss. [Forecasting and ensure reliable operation of railway embankments]. Moscow Publ., 1990. 393 p.
ПРИСТАТЕЙНА БІБЛІОГРАФІЯ ЗА ГОСТ
Вериго, М. Ф. Взаимодействие пути и подвижного состава [Текст] / М. Ф. Вериго, А. Г. Коган – Москва : Транспорт, 1986 – 559 с.
Даніленко, Е. І. Залізнична колія [Текст] : підручник для вищих навчальних закладів, в 2 т., Т. 2. Улаштування, проектування і розрахунки, взаємодія з рухомим складом / Е. І. Даніленко – Київ : Імпрес, 2010. – 556 с.
Шахунянц, Г. М. Земляное полотно железных дорог [Текст] / Г. М. Шахунянц. – Москва : Трансжелдориздат, 1953. – 828 с.
Шахунянц, Г. М. Учет динамических воздействий подвижного состава при расчете устойчивости откосов железнодорожных насыпей [Текст] / Г. М. Шахунянц, Т. Г. Яковлева // Во-просы пути и путевого хазяйства : сб. научн. трудов МИИТа. – Москва, 1973 – Вып. 443. –
С. 98-166.
Способы усиления насыпей на участках с повышенными деформациями пути, расположенными на подходах к мостам [Текст] : отчет о НИР (Этап 1) / ВНИИЖТ ; рук. темы Яковлев Е. В. – 1993. – 08.03.83.93.94.95. (дог. № 1173/93).
Петренко, В. Д. Дослідження підвищення несучої здатності земляного полотна для швидкісного руху потягів [Текст] / В. Д. Петренко,
В. П. Купрій, М. А. Лісневський, А. М. М. Алх-дур // Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика : зб. наук. праць Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропетровськ, 2012. – Вип. 2. – С. 45-49.
Петренко, В. І. Вирішення задачі рухомого навантаження в динамічній постановці [Текст] / В. І. Петренко, В. Д. Петренко, О. Л. Тютькін // Мости та тунелі: теорія, дослідження, практика : зб. наук. праць Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпропет-ровськ, 2013 – Вип. 4. – С. 67-74.
Яковлева, Т. Г. Деформируемость торфяных оснований железнодорожных насыпей [Текст] / Т. Г. Яковлева // Вопросы пути и путевого хазяйства : сб. научн. трудов МИИТа. – Москва, 1970 – Вып. 326 – С. 37-49.
Costaa P. A., Calçadaa R., Cardosoa A. S., Bodareb A. Influence of soil non-linearity on the dynamic response of high-speed railway tracks. Soil Dynamics and Earthquake Engineering – Sci-entific jurnal, vol. 30, issue 4, 2010, рp. 221–235.
ДБН В.2.3-19:2008 Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування [Текст]. – Надано чинності 2008-01-26. – Київ : Мінірегіонбуд України, 2009. – 126 с.
ЦП-0269 Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України [Текст]. – Надано чинності 2012-05-01. – Київ : 2012 – 456 с.
UIC Guidance on the Conventional Rail and High Speed Infrastructure Technical Specifications for Interoperability, 2013. 69 p.
UIC Rail technical strategy Europe, 2014. 20p.
Виноградов, В. В. Прогнозирование и обеспечение надёжной работы железнодорожных насыпей [Текст] : дис. … докт. техн. наук : защищена 1990 / Виноградов В. В. – 1990. – 393 с.