ДОСВІД ВІДНОВЛЕННЯ ЗРУЙНОВАНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ШТУЧНИХ СПОРУД
DOI:
https://doi.org/10.15802/bttrp2022/268222Ключові слова:
руйнування моста; металева балка; прогонова будова залізничного моста; відновлення транспортної інфраструктуриАнотація
Мета. Питання відновлення автомобільного руху є важливим завданням для відновлення логістичних державних і місцевих переміщень. Метою роботи є вивчення та впровадження досвіду відновлення транспортної інфраструктури та будівництва фортифікаційних споруд, його поширення, широкого впровадження вивчених уроків в навчальний процес підготовки підрозділів Державної спеціальної служби транспорту та інших спеціалістів мостобудування. На прикладі відновлення автомобільного руху через річку Ірпінь для легкових автомобілів без обмежень вантажопідйомності показано досвід використання балок резерву під залізничне навантаження для автомобільного моста. Наведено приклад відновлення штучних споруд на обході поруч з мостом. Методика. Питання відновлення автомобільного руху є важливим завданням для відновлення логістичних державних і місцевих переміщень. Наведено приклади відновлення штучних споруд. Також показано використовування сучасних технологій, механізмів, способів відновлення споруд на обході або на старій осі моста. Результати. Основні елементи мосту через р. Ірпінь розташованого на автомобільній дорозі загального користування державного значення Іб технічної категорії М-06 Київ-Чоп (на м. Будапешт через м. Львів, Мукачеве, Ужгород) в наслідок бойових дій в Україні зазнали руйнування від механічного пошкодження. Характеристика руйнувань не сприяє відновленню штучної споруди на існуючій осі споруди. Відновлення мосту виконано на ближньому обході – за 50 м нижче по течії річки Ірпінь. Наукова новизна. Сьогодні є актуальним необхідність відновлення штучних споруд виникає у зв’язку з їх руйнуванням у ході війни та після катастроф природного, техногенного і воєнного характеру. Нагальною потребою є вивчення та впровадження досвіду відновлення транспортної інфраструктури та будівництва фортифікаційних споруд, його поширення серед особового складу, широкого впровадження вивчених уроків в навчальний процес підготовки підрозділів Державної спеціальної служби транспорту. Практична цінність. Отриманий практичний результат використання резервних прогонових будов малих та середніх залізничних мостів, який підтверджує універсальну можливість застосування конструкцій інвентарного мостового майна, не тільки для ведення відновлювальних робіт на залізниці, але і для відновлення і будови тимчасового автомобільного мосту.
Посилання
Kliuchnyk, S., Spivak, D., & Goryushkin, I. (2022). Determining features of the deformed state of reinforced concrete beams of road bridges when strengthening the span structures. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2/7(116), 22-28. (in English)
Korostelina, K. (2010). War of textbooks: History education in Russia and Ukraine. Communist and Post-Communist Studies, 43(2), 129-137. (in English)
Pereira, P., Bašić, F., Bogunovic, I., & Barcelo, D. (2022). Russian-Ukrainian war impacts the total environment. Science of The Total Environment, 837(1), 155865. (in English)
Ekonomichna pravda (2022). V Ukraini cherez boiovi dii zruinovano ponad 20 tysiach kilometriv dorih. Elektronnyi resurs: https://www.epravda.com.ua/news/2022/04/3/685143/(in Ukrainian)
Zvit (2022). Zvit «Uzahalnennia dosvidu zastosuvannia pidrozdiliv Derzhavnoi spetsialnoi sluzhby transpor-tu iz vidbudovy zruinovanoho avtomobilnoho mostu cherez r. Irpin v raioni n.p. Stoianka», Dnipro. (in Ukrainian)
Radkevych, A. V., Lisniak, M. O., Horbatiuk, Yu. M., & Lykhopok, P. A. (2018). Vidnovlennia shtuchnykh budov (na-vchalnyi posibnyk). Dnipro: Vydavnytstvo DNUZTu. (in Ukrainian)
Strakhova, N. Ye., Holubiev, V. O., Kovalov, P. M., & Todyryka, V. V. (2002). Ekspluatatsiia i rekonstruktsiia mostiv. Kyiv: Vydavnytstvo NTU. (in Ukrainian)