ВИКОРИСТАННЯ МАЙНА НАПЛАВНОГО МОСТУ НЖМ-56 ЗВАЖАЮЧИ НА ВИКЛИКИ ВІЙСЬКОВОГО СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2022/268185

Ключові слова:

наплавні мости, понтони, автодорожній проїзд, технічне прикриття, сталезалізобетонні прогонові будови

Анотація

Мета. Метою даної роботи є вивчення досвіду використання майна наплавного залізничного мосту НЖМ-56 для технічного прикриття важливих транспортних споруд та швидкого відновлення руху автомобільного транспорту через водні перешкоди на постраждалих в наслідок ведення бойових дій територіях України, з огляду на виклики військового сьогодення. Методика. Вивчення досвіду наведення та експлуатації автомобільних понтонних переправ споруджених з майна наплавного залізничного мосту (НЖМ-56) підрозділами Державної спеціальної служби транспорту через річку Десна в Чернігівській області. Результати. Результатом даної роботи є зібрані данні про переваги та проблемні питання, що виникли при наведені та експлуатації наплавних автомобільних мостів споруджених із майна наплавного залізничного мосту. Використання наявного матеріального ресурсу, а саме майна наплавного залізничного мосту (НЖМ-56), для побудови на ближньому обході від зруйнованих в наслідок ведення бойових дій мостів мостових переходів з наплавними мостами дало можливість в стислі терміни відновити рух автомобільного транспорту на дорогах державного значення. Виявлені слабкі сторони при експлуатації наплавних мостів, це дерев’яне мостове полотно, яке не витримує інтенсивне колісне навантаження та незначна відстань між плавучими опорами (понтонами) по фасаду, що вимагає безперервного догляду за переправою. Відпрацьовані напрямки подальших досліджень для покращення технічних та експлуатаційних характеристик. Запропоновано розглянути можливість використання сталезалізобетонних прогонових будов високого відсотку заводського виготовлення для перекриття прогонів наплавних мостів. Наукова новизна. Наукова зацікавленість полягає в тому, що для швидкого та якісного відновлення руху через широкі та глибокі водні перешкоди, був використаний наявний матеріальний ресурс, майно наплавного залізничного мосту (НЖМ-56), для наведення автодорожніх переправ, що значно покращило транспортну логістику постраждалих в наслідок бойових дій регіонів України. Практична значимість. Спираючись на вивчений досвід наведення наплавних (понтонних) мостів (переправ) можливо зробити висновок, що наплавні мости є ефективним способом забезпечення транспортної логістики в складних місцевих умовах повноводних річок із суттєво змінним протягом року рівнем води, мають низьку переваг, тому використання даних конструкцій може забезпечити швидкісне та якісне відновлення руху.

Посилання

Fenerci, A., Kvåle, K. A., Xiang, X., & Øiseth, O. (2022). Hydrodynamic interaction of floating bridge pontoons and its effect on the bridge dynamic responses. Marine Structures, 83, 103174. (in English)

Hällmark, R., Collin, P., & Nilsson, M. (2013). Large-scale tests on a composite bridge with prefabricated concrete deck and dry deck joints. Stahlbau, 82(2), 122-133. (in English)

Pinkney, B., Dagenais, M.-A., & Wight, G. (2022). Dynamic load testing of a modular truss bridge using military vehicles. Engineering Structures, 254(1), 113822. (in English)

Balabukh, Ya. A. (2010). Mitsnist, deformatsii ta ekspluatatsiini yakosti stalezalizobetonnykh mostiv : dys. kand. tekhn. nauk. Lviv: Lvivska politekhnika. (in Ukrainian)

Hernych, M. V., Kliuchnyk, S. V., & Spivak, D. S. (2021). Analiz stalezalizobetonnykh prohonovykh budovy mostiv pid zaliznytsiu, mozhlyvist yikh vykorystannia dlia postkonfliktnoho vidnovlennia zruinovanoi transportnoi infrastruktury. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 19, 28-37. (in Ukrainian)

Gorbatyuk, Yu. M., Radkevich, A. V., & Soldatov, K. І. (2013). Nauchno-teoreticheskie i prakticheskie napravleniya usovershenstvovaniya konstruktsiy naplavnykh mostov. Stroitelstvo i vosstanovlenie iskusstvennykh sooruzheniy, 45-49. (in Russian)

Zakon (1998). Zakon Ukrainy «Pro funktsionuvannia yedynoi transportnoi systemy Ukrainy v osoblyvyi period» (iz zminamy i dopovnenniamy). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), 52, 318. (in Ukrainian)

Luchko, Y. Y., & Panasiuk, V. V. (eds.) (2005). Mosty: konstruktsii ta nadiinist. Lviv: Kameniar. (in Ukrainian)

NZhM-56 (1977). Naplavnoy zheleznodorozhnyy most NZhM-56. Tekhnicheskoe opisanie i instruktsiya po mon-tazhu, perevozke, khraneniyu i ekspluatatsii. Moskva: Voenizdat. (in Russian)

Storozhenko, L. I., et al. (2008). Doslidzhennia i proektuvannia stalezalizobetonnykh strukturnykh konstruktsii. Poltava: ASMI. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07

Номер

Розділ

Статті