ОБҐРУНТУВАННЯ КАПІТАЛЬНОГО РЕМОНТУ АВТОМОБІЛЬНОГО МОСТУ ПРИ ЗМІНІ НАВАНТАЖЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15802/bttrp2025/333803

Ключові слова:

автомобільний міст, капітальний ремонт, зміна навантаження, бойові дії, вантажопідйомність

Анотація

Мета. Метою наукової статті є обґрунтування проведення робіт з капітального ремонту автомобільного мосту, який отримав значні пошкодження внаслідок бойових дій. Досягнення цієї мети ґрунтується на чисельному аналізі моделі методом скінченних елементів із врахуванням рекомендацій з армування елементів мосту. Методика. Зібрані під час чисельного аналізу навантаження і впливи забезпечують перевірку конструкцій та елементів мосту на міцність, стійкість і витривалість за першою групою граничних станів, а також жорсткість і тріщиностійкість за другою групою граничних станів. тимчасові навантаження і впливи для розрахунку конструкцій за всіма групами граничних станів приймаємо з коефіцієнтами надійності за навантаженням γf та коефіцієнтами динаміки (1+µ). В конструкції використані типові І-подібні балки прогонової будови довжиною 22,16 м та 32,96 м, розроблені відповідно до робочих креслень та розрахунків розроблених ТОВ «Міжнародний проектний інститут» та змодельовані в професійному розрахунковому комплексі Ліра-САПР. Результати. Розрахунок балок виконувався в два етапи, що відображають їхню роботу: Етап 1 – Бетонування плити, плита не включена в роботу; Етап 2 – Плита включена в роботу, бетонування тротуарів без включення в роботу, вкладання асфальтобетонного покриття, бар’єрне огородження, поручневе огородження та деформаційні шви. Конструкція температурно-нерозрізної монолітної плити із армуванням з допомогою розрахункового комплексу Ліра-САПР заармована із врахуванням всього комплексу навантажень. Наукова новизна. Наукова новизна дослідження полягає в науковому обґрунтуванні проведення робіт з капітального ремонту мосту, що надає можливість пропуску по ньому тимчасових вертикальних навантажень за схемами Н-30, НК-80 та пішохідного навантаження на тротуарах. Практична значимість. Практична значимість полягає в обґрунтуванні виконання робіт з відновлення проєктних характеристик мосту. Причому проведені розрахунки навантаження і впливів забезпечують перевірку конструкцій та елементів мосту та послідовність виконання робіт під час будівництва.

Посилання

Chase, S. B., & Gáspár, L. (2000). Modeling the reduction in load capacity of highway bridges with age. Journal of bridge engineering, 5(4), 331-336. DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)1084-0702(2000)5:4(331) (in English)

Davis, N. T., Hoomaan, E., Agrawal, A. K., Sanayei, M., & Jalinoos, F. F. (2019). Foundation reuse in accelerated bridge construction. Journal of Bridge Engineering, 24(10), 05019010. DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)BE.1943-5592.00014 (in English)

Ding, L., Hao, H., Xia, Y., & Deeks, A. J. (2012). Evaluation of bridge load carrying capacity using updated finite element model and nonlinear analysis. Advances in structural engineering, 15(10), 1739-1750. DOI: https://doi.org/10.1260/1369-4332.15.10.1739 (in English)

Fu, G., & You, J. (2009). Truck loads and bridge capacity evaluation in China. Journal of Bridge Engineering, 14(5), 327-335. DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)BE.1943-5592.0000006 (in English)

Gega, M. & Bozo, L. (2017). Analysis of Bridge Foundation Damage in Albania. Procedia Engineering, 189, 275-282. DOI: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.05.045 (in English)

Kim, S. H., Heo, W. H., You, D. W., & Choi, J. G. (2017). Vehicle loads for assessing the required load capacity considering the traffic environment. Applied Sciences, 7(4), 365. DOI: https://doi.org/10.3390/app7040365 (in English)

Yardim, Y., Periku, E., & Köroglu, M. A. (2022). Assessment of reinforced concrete bridge deficiencies under service loads. The Baltic journal of road and bridge engineering, 17(1), 167-188. DOI: https://doi.org/10.7250/bjrbe.2022-17.556 (in English)

Xin, Y., Li, J., Wang, X., & Hampson, K. (2022). Load-carrying capacity assessment of an existing highway bridge based on hybrid finite-element model updating. Journal of Performance of Constructed Facilities, 36(3), 04022028. DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)CF.1943-5509.0001729 (in English)

Zhou, J., Lu, Z., & Zhou, Z. (2022). Structural safety assessment and traffic control strategies of widened highway bridges under maintenance works requiring partial lane closure. KSCE Journal of Civil Engineering, 26(4), 1846-1857. DOI: https://doi.org/10.1007/s12205-022-0775-0 (in English)

DBN V.1.2-15:2009 (2009). Sporudy transportu. Mosty ta truby. Navantazhennia i vplyvy. Kyiv: Minrehionbud Ukrainy. (in Ukrainian)

Kvasha, V. H., & Saliichuk, L. V. (2013). Pidsylennia opor pry rekonstruktsii mostiv. Resursoekonomni materialy, konstruktsii ta budivli, 25, 739-753. (in Ukrainian)

Tiutkin, O. L., & Ostapenko, I. S. (2020). Pidsylennia fundamentiv avtomobilnykh mostiv v konteksti problemnoho stanu transportno-dorozhnoho kompleksu. Mosty ta tuneli: teoriia, doslidzhennia, praktyka, 18, 106-112. DOI: https://doi.org/10.15802/bttrp2020/217874 (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-28

Номер

Розділ

Статті